fredag 25. august 2017

Noen spørsmål og svar.

Lite å blogge om for tiden så tar en sånn spørsmålsgreie jeg fant rundt omkring på Google fordi jeg har lyst.

Har du brekt noen bein i kroppen før? Nei, men jeg har tråkket over med den ene foten såpass at alt var veldig vondt. Kunne ikke hvile den på noe eller ha dyna over for alt gjorde vondt. Tror det var en forstuelse, men dro aldri til legen, bare hinket rundt i leiligheten noen uker. Det er mange år siden nå, men kan fortsatt kjenne at det har skjedd noe hvis jeg vrikker på foten.

Har du vært fan av et boyband? Ja, jeg likte Backstreet Boys i sin tid, min første konsert var med de i Oslo spektrum. Der gikk jeg på do og låste døra, men fikk ikke opp låsen igjen med engang så fikk panikk så nå må en alltid passe døra hvis jeg skal på do i Oslo spektrum for låsene har ikke endret seg siden den tid. #klaustrofobi! Men uansett. Faren min mente at boyband var for gutter å like og girlband som Spice Girls var for jenter å like. Men jeg likte jo begge jeg... Hadde jo bukse og genser med SP og broren min hadde T-skjorte med BB.

Har du fått husarrest før? Nei, men fikk utestraff hvis jeg gjorde noe galt for var nesten aldri ute... det var etter at jeg ble venneløs og ikke hadde noe å gjøre ute. Mange år siden.

Skulket du skolen noen gang? Ja. Jeg skulket kalligrafi timene innimellom på vgs og stakk fra gymtimene på ungdomsskolen. Jeg gadd da ikke kaste ball med en lærer i garderoben. Så når lærer gikk for å hente en ball gikk jeg tilbake til klasserommet. Jeg sa aldri et ord på skolen, men var heller ikke en lærers drøm. Tvert imot! Hehe. Men hadde jeg fått tatt vgs på nytt, men ikke nå så hadde jeg valgt annerledes med tanke på fag og utfall. Men gymmen hadde ikke endret seg likevel.

Har du tannlegeskrekk? Ja! Det gikk over ti år før noen fikk meg til tannlegen. Da hadde jeg skader til nærmere 40.000kr. Etter endel rotfyllinger, trekking av et par tenner og sånt så har jeg hatt null hull de siste to-tre årene og jeg går til tannlegen to ganger i året for å unngå flere sånne skader! Jeg levde jo daglig på Ibux og paracet om kun virket en halvtime om gangen og nå blir jeg kvalm om jeg må ta en for hodepine så jeg unngår det mest mulig.

Har du gått deg vil før? Ja, og det på en rute jeg burde kjenne godt!! På barneskolen hadde vi et løp en gang i året hvor vi løp såkalte "Sia-runden". Jeg gikk da, men uansett. Da vi hadde kommet til skogen og skulle egentlig ta til venstre så tok jeg høyre for jeg så en som gikk dit. Vi skjønte jo at det ble feil da vi havnet dypere inni skogen enn til skolen... men vi snudde og kom fram riktig tilslutt. Årene etter var det en post der vi gikk feil og ble alltid påminnet om å ta riktig vei etter det. Burde jo uansett visst veien for vi hadde øvd på det i forveien... Men så måtte jeg følge etter den gutten som gikk i min lillebrors klasse. Fått høre at jeg ikke må følge etter gutter noe mer, og det følger jeg til punkt og prikke! Aner ikke hvorfor jeg trodde vi gikk riktig engang... herreguuud så dumt!

Har du vært fyllesyk? Nei, heldigvis ikke! Jeg er avholds og det står jeg for. Jeg har opplevd bakdelen med alkohol og levd i hus med usunne hendelser pga fyll så alkohol holder jeg meg langt unna! Jeg sjekker fortsatt sko for glasskår... Og bare det å åpne en boks med brus så går det frysninger verre enn krittpip på tavla nedover ryggen. Ikke drikk og bli full folkens!

Har du blitt påkjørt? Ja. Jeg syklet opp en liten bakke og rundt hjørnet kom en bil og pang sa det. Sykkel og jeg ble vel mer dyttet ut i veien. Men det gikk bra og jeg syklet hjem igjen. Min far var hjemme, men tror ikke jeg sa noe. Min mor har fått høre i ettertid. De som kjørte spurte om de skulle følge meg hjem, men jeg sa nei.

Vil du ha barn? Nei, jeg vil ikke det. Og det er fordi mitt liv ikke er godt nok for at et barn skal få et verdifullt nok liv. Et liv med mor som ufør uten endring hvor bestemor må følge datter for å følge barn til legetimer osv er ikke greit for meg! Men jeg syns babyer er noe av det skjønneste og barn søte, men masete og stressende. Holder meg til dyr jeg. Har jo hatt samme katt i 17 år nå så jeg gjør da noe riktig.

Tror dette for holde for det ble jo noen historier på de spørsmålene også. Der kan du også se at selvom jeg sier og sa veldig lite til fremmede så var jeg aldri et englebarn heller. Jeg var og er som de fleste andre, men med mer "bagasje". Dette var gøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar