søndag 17. september 2017

Jernbanemuseets dag på Hamar 10.9.17

Ja, da gikk det en uke fra jeg var på Jernbanemuseet til jeg klarte å legge ut innlegget. Jeg må bli flinkere til å legge ut tidligere. Uansett! Det ble en fin tur til Hamar og Jernbanemuseets dag. Min bror er interessert i tog og jernbane, jeg er ikke så interessert, men har ingenting imot å dra innom det museet innimellom. Det er også et stort uteområde på plassen, hvor vi kan gå til Mjøsa, se på gamle hus langs stien og gamle togstasjoner blandt annet. Her er noen bilder fra museet, inne og ute.



Lirekasse-mannen lager liv på stasjonen





Dannelsesreisende. Liker den grønne veska.

Lakselorder

Livet på stasjonen 


Måtte ta et skittent speil-Selfie med Dronning Maud og Kong Haakon



Enda en Selfie , ikke så skittent som det over.




Det store lokomotivet Dovregubben er umulig å få i et bilde! Det er så digert!! Skulle likt å oppleve det på skinnene..


Inne i en av kongevognene. Skikkelig stilige møbler. 



En lignende vogn av det som ble brukt i Olsenbanden på sporet. 




Mon tro om Reodor Felgen har en ny oppfinnelseside i denne pakken?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar