fredag 18. mai 2018

17. Mai 2018. Tanker og meninger, bilder og tekst






17. Mai barnas dag? Nei! Norges dag. Grunnlovens dag. Og familiens dag. Ikke barnas. Kan da feire denne dagen vi uten barn og. Mye roligere! Ja, jeg ser sjarmen med barn på sånne spesielle dager, barnetog og sånt er jo koselig, men det angår liksom ikke meg som er barnløs som det gjør med de som har barn da, så jeg kan ikke og gidder ikke sette meg inn i det når jeg ikke må.



Også det at folk bestemmer over hva andre skal ha på seg?! Hva faen?! Vil folk ha behagelige sko så må det være lov. Vil de ha jeans må det være lov. Til bunad blir det jo litt annen situasjon. Jeg nekter å høre på hva folk måtte mene om mitt antrekk, jeg gir fullstendig blaffen! De fleste er ingen i mitt liv så de kan passe seg og sitt! Meg og mitt passer jeg så fint selv. Og flagg gidder jeg ikke drasse på lenger. Det var gøy når jeg var yngre. Nå er det bare mas. Tar heller på sløyfe og litt annet pynt.




Men jeg må ut ellers føler jeg at jeg har gått glipp av ting. Må ut og se litt folkemylder, kanskje ta noen bilder og sånt.


 Men dagen ble fin den, med lunsj på Det norske teatret hvor vi spiste roastbiff sandwich og marsipankake og drakk 7up før vi fant veien opp til Vår frelsers gravlund for å se de som har fått krans idag. Fant veien innom Krist kirkegård også før hjemveien.





Rikard Nordraak lagde melodien til Nasjonalsangen.


Bjørnstjerne Bjørnson skrev Nasjonalsangen til Norge.




Jeg liker 17.mai, men ikke alt det kravet og maset i forveien. Bare la det gå som det går, pass på Din egen dag så blir den nok bra! Min ble kjempefin for jeg brydde meg bare om meg og mitt. Funker det og!


 Jeg gikk godt over 17.000 skritt i går og det kjennes i både rygg og bein. Mitt antrekk var i år en kjole fra Indiska, tights fra kappahl, ballerina strikk-sko fra sparkjøp, ankelsokker fra H&M, veske fra accessorize, solbriller fra Glitter.



Hjemmepynt til 17.mai


 Pynten er fra Nille og lysbrett fra Rusta.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar