tirsdag 8. mai 2018

Min april 2018.


Oppsummering av min april. 

Den 15. Var det Turist i egen by i Oslo. Vi hentet oss gratis Oslopass på rådhuset før vi gikk til Deli Deluca for frokost og for å finne ut hvor vi skulle. Vi ble enige om Oslo skolemuseum som er på Møllergata skole. Det ble mer interessant enn forventet, gøy å se klasserom fra forskjellige tider. Jeg kjente igjen litt jeg også selvom det var lenge før min tid, var vel gjenbruk. Det var der jeg fikk smak på gulrot igjen også. 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Etterpå gikk vi til Jødisk museum i Calmeyers gate. Der hørte jeg en nydelig melodi, Skjønne Sorina av Jacob Scharff. Fiolinen hans var også utstilt. 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Det var også mange andre triste skjebner der, mange familier det kun var igjen et fotoalbum etter eller små gjenstander. Veldig interessant og lærerikt, tar gjerne en ny tur dit. 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Til slutt stakk vi innom Vigelandsmuseet. Gustav Vigeland var virkelig en kreativ og dyktig mann. Mange flotte skulpturer! Dit vil jeg også tilbake. 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Men noe som irriterte meg på trikkeholdeplassen på Majorstua var egentlig direkte frekt. Jeg sleit veldig med ryggen den dagen og måtte sitte innimellom. Det kom et par, en mann ba om å sitte og det var greit. Men dama hans ble litt plagsom, sto helt oppå mora mi selvom det var god plass rundt. Hun gikk at og fram og sto plutselig rett foran meg. Jeg satt og var tålmodig, trikken kom om ikke så lenge, jeg takler dette, jeg ser de vel aldri igjen etter idag likevel... Men tilslutt taklet jeg ikke det kjærringskrellet så jeg reiste meg og gikk bort, da var hun rask med å sette seg da! Fy faen!! Akkurat som om hun hadde mer rett enn meg til å sitte og prøvde å syke meg vekk fra plassen. Etter dette angret vi på at vi ikke sa noe, ba henne om å gå litt unna eller noe... Jeg satt pga ryggen min, det blir vondt å stå innimellom. Hun så frisk ut, det gjorde ikke mannen som fikk plass. Hun kunne heller stå klint innpå han istedet da?! Ikke var hun flink til å skygge for solen heller... 

Den 17. Var vi på teater og så Antigone på Det Norske teatret. Jeg bestilte også min første Diamond Painting på Wish. 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Den 28. Var vi på Norsk Folkemuseum igjen og da hadde lammene kommet. De var 18 dager gamle og var helt nydelige. Den andre gangen vi var innom fikk vi klappe dem og de var så myke. Er så koselig med gårdsdyr!! 

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Var også innom Ikea en tur, hadde fått inspirasjon til oppbevaring til bulletjournaling og det jeg har til det osv. Det ble som jeg ønsket, jeg fant en boks til småting og klistremerker og penner og har nå mer system og oversikt. Bilder av tralla kommer etterhvert. 

Det var min april, fornøyd med denne måneden, opplevd mye gøy. Mai blir det mange fridager så kanskje jeg får gjort mer enn jeg har fått gjort i det siste nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar